dissabte, 18 d’agost del 2012

Casco de Marboré

Homer al Casco de Marboré (3006 mts)
El Casco de Marboré ha estat el cim escollit per la sortida estiuenca. En aquesta ocasió varem fer nit al refugi/camping de St.Nicolás de Bujaruelo o millor dit mitjanit perquè a les 04:00 ens posàvem en peu per començar la ruta.
Sortirem a les 05:00 en una de les nits més estelades i acalorades de l'estiu.
Caminar només amb la llum del petit frontal i gaudir de l'espectacle que ens ofereix la natura, ja es tot un regal.
En el primer tram ja el desnivell a superar és força important i ens posa en situació. Per una errada en un creuament deixem el GR i perdem mitja hora buscant el camí que ens dugui al port de Bujaruelo. La nit encara és tancada i això ens dificulta el trobar el camí correcte, decidim desfer traçada i tornar enrera i així ens adonem on havíem perdut el track.
Ara si seguim ascendint i sembla que vulgui néixer un nou dia, les primeres clarors al cel ja ens avisen. Quan arribem a dalt del port és espectacular.

Puerto de Bujaruelo
Ara ens comencem a trobar gent, la via Francesa per fer aquesta ruta és més curta i es nota amb el volum de gent que hi arriba.

Ara cal continuar per arribar al refugi de Sarradets o   de la Brecha de Roland, aquest refugi és als peus de la famosa Brecha que separa els pirineus entre França i l'Aragó.

Un tram de tartera en pujada  i on ja podem contemplar els voltants, el imponent cim del Taillón, el dit del Taillón, la cascada de Gavarnie i el nostre objectiu el Casco de Marboré.

Una vegada travessem la "Brecha" anem en busca del "Pas dels Sarris" un pas equipat amb cadenes de poca dificultat en condicions climàtiques com les actuals, on la presencia de neu i gel és ínfima, si no fos per la clapa de la glacera sota el Taillón.

Ara només ens queda la darrera pujada i ja som a cim, les vistes son impressionants i una vegada més recordem els amics.